A javítócsomag teljes leírása:
1.10-es javítócsomag – Gyorskeresés frissítések és hibajavítások.
Kliensoldali javítások
- Jobb élsimítási támogatás NVIDIA GeForce 8 sorozatú kártyákhoz.
- Néhány Windows Vista kompatibilitási probléma javítva.
- Néhány alacsony szintű hálózati optimalizálás hozzáadásra került.
- Javítva lett egy felvett játék jelszinkron-hiba, amely az 1.09-es javítás előtt rögzített játékoknál jelentkezett, illetve magas szintű Anyaországoknál.
Játékegyensúly változtatások
- Csökkent a spanyol szállítmányok bónusza.
- 2-vel csökkent a hosszúíjászok távolsági támadása.
- 1-gyel csökkent a hosszúíjászok közelharci támadása.
Hálózati és ESO javítások
- ESO statisztika fül alapértelmezett állapotban az aktuális játékod statisztikáit mutatja.
- A paklik száma anyaországonként 32 lapra korlátozódott.
- Gyorskeresés – a többi játékos civilizációja nem látszik a párosítás kezdetén.
- Gyorskeresés – a játszmákban ezentúl nincs kétperces visszavonulási szabály, hanem a játék kezdetével beleszámít a rangsorolásodba.
- Az erő/hatalmi érték gyorsabban frissül a játszmák után.
1.09-es javítócsomag – Anyaország tapasztalati változások
Új funkciók
- Minden játék után kapnak a játékosok tapasztalati pontokat, tehát az anyaország szintje gyorsabban fog nőni.
- A Nyűgök listádon szereplő játékosok nem tudnak az általad kezdeményezett játékokhoz csatlakozni.
- A 100-as szint feletti anyaországok további szintlépéséhez szükséges tapasztalat mennyiségét csökkentettük.
- Új avarok érhetőek el az ESO-n.
Kliensoldali javítások
- Az orosz Fosztogatás kártya már nem érinti a csapattársakat.
Hálózati és ESO javítások
- Ha az ESO-n jobb gombbal kattintasz egy játékosra, a suttogás lesz a legelső elem a megjelenő lehetőségek között.
1.08-as javítócsomag – Egyensúly változtatások, gyorskeresés módosítás és hibajavítások
Új funkciók
- A gyorskeresés szűr az anyaország fokozatra és a ranglétra szintre
- A ranglétra szintek elévülhetnek.
Kliensoldali javítások
- Számos változás a civilizációk különleges bonuszaiban.
- Számos egyensúlyi változás.
- Javítva a hiba, amely lehetővé tette az anyaország szállítmányának visszatérítését zsoldosok kiküldése után.
- Megváltozott egy kampány dialógus sor, amely sértőnek volt vélhető.
- A csapatok változtatása az ESO-n alapállapotba helyez minden játékost.
- Mikor valaki egy anyaország törlésére kattint, az ellenőrző kérdés alapértelmezett válasza a „Nem” lesz.
Hálózati és ESO javíítások
- Javítva a hiba, melynél a gyorskeresés nem ranglétra alapján hozta össze a játékosokat.
- Ezres elválasztók kerültek a nagyobb számokba a könnyebb olvashatóság végett.
- Az ESO klán oldalon helyesen jelenik meg a klán tagjainak utolsó online dátuma.
1.07-os javítócsomag – Új véletlenszerű térkép és hibajavítások
Új funkciók
- Új véletlenszerű térkép, az Ismeretlen.
- Látható, ha egy barátod az ESO-n éppen részt vesz egy játékban.
- A moderátorok hozzászólása kék szöveggel jelenik meg a csevegőszobákban.
Kliensoldali javítások
- Javítva a probléma, mikor rejtőző módú katonai egységek extra sebzést érhettek el ostrom során.
- Javítva a probléma, hogy német M.I. nem épít házakat és gyűjt forrásokat, ha csak telepes szekerekkel kezdődik egy küldetés.
- Javítva néhány egérmozgatásra változó szöveg megjelenési problémája.
- A Hispaniola hozzáadásra került az alap térképkészlethez.
Hálózati és ESO javítások
- Javítva a probléma, mikor a játék gazdája láthatatlan a játékbeállítás szobában.
- A csevegőszobák résztvevőinek névsora ABC sorrendben rendezett.
- Javítva a probléma, mikor a nem rangsorolt játékok beszámítottak a hatalmi rangsorolásba.
1.06-os javítócsomag – hibajavítások, térképfrissítések, egyensúly változások és exploit javítások
Új funkciók
- A csevegés taglistája rendezhető klánnév szerint.
- Szerverkarbantartási figyelmeztetés jelenik meg, ha a szerverek nem működnek.
Kliensoldali javítások
- A játék ellenőrzi, hogy a játékos ne tudjon olyan játékszobához csatlakozni, ami nem működik rendesen és nem tud elindulni, ezzel megoldódik egy lefagyás.
- Néhány anyaországi kártya eszköztipp frissítés.
- Javítva néhány városháza hiba a karibi térképeken.
- Hispaniola vízi zászlók és bálnák elhelyezése javítva.
- Hispaniola a helyes miniatűrrel jelenik meg.
- A sonorai nyájak kiegyensúlyozva a térkép két oldalán.
- Fejlesztett piac kártya szállításkor működésbe lép.
- Javítva a “nem rangsorolt játék” üzenet, ami rangsorolt játékoknál is megjelent.
- Az anyaországi kártyákon lévő szám pontosan mutatja a behajózó egységek számát.
- Minden távolsági lovassági egység duplán sebez a tüzérség ellen.
- Zsoldos szállítmányok 1000 aranyba kerülnek és kevesebb egységből állnak.
- Katonai szállítmányok az anyaországból lecsökkentek a 3. korra és megnövekedtek a 4. korra.
- Számos egyensúlyi változtatás.
Hálózati és ESO javítások
- A gyorskeresés a pontos játékosszámot jelzi ki keresésnél.
- Egyedi játékok listájának rendezése javítva.
- Javítva egy hiba, aminek köszönhetően 20-nál több kártya lehetett egy ESO pakliban.
1.05-ös javítócsomag – támadó mozgás, VT Hispaniola, ESO Hatalom besorolás stb.
Új funkciók
- Megjelent a Hatalom besorolás az ESO-ban.
- Megjelent a védekező beállás funkció a játékban.
- Támadó mozgás gomb és gyorsbillentyű.
- Új, véletlenszerű térkép: Hispaniola.
- Felvett játék visszajátszása jelentősen javult.
- Új beállítás: minimalizált többszemélyes csevegés.
- Szűrőfunkció a játékok listázásánál.
- Játékok listázásának szűrőbeállításai elmenthetőek.
Kliensoldali javítások
- Számos javítás a támadó mozgás parancs kapcsán.
- Számos játékegyensúlybeli változtatások.
- Számos változtatás az anyaországi kártyák között.
- Deathmatch játékokban működik a térkép felfedés.
- Deathmatch – kezdő ládák majdnem minden térképről törölve.
- Javítva egy hiba, amely felülírta az anyaországokat egy felvett játék visszanézésekor.
- Régebbi, egyszemélyes mentett játék újrajátszása nem állítja vissza az anyaországot a régebbi állapotára.
- A távolsági lovassági karéjozás minden távolsági lovasságra vonatkozik.
- Az indián szövetség kártyák a megfelelő számú indiánt biztosítják.
- Nagyobb, szünet-párbeszédablakok eltávolíthatóak. Add hozzá a „hidepopups” sort a user.cfg fájlhoz.
- Módosíthatóak az egyedi véletlenszerű térképek neve és leírása.
Hálózati és ESO javítások
- Egyedi játék beállítás mutatja, hogy egy játék rangsorolt, nem rangsorolt vagy nem jár érte TP.
- Az ESO több helyén használható az , , egér gördítővel lapozás és dupla kattintás funkció.
- A játékosok számának változása minden játékos készenlétét visszaállítja.
- A csevegő ablakban gépelés, majd másik ESO ablakba váltás nem törli ki az üzenetet.
- Számos kláncsevegő ablak javítás.
- Klán: csak olyan játékost fokozhatsz le, aki rangban alattad áll és csak olyan játékost léptethetsz elő, aki kettővel alacsonyabb rangú nálad.
- Két játékos esetén, ha a routerek nincsenek megfelelően beállítva, nem csatlakozhatnak ugyanahhoz a játékhoz..
- Javítva számos klán létrehozási és csatlakozási hiba.
1.04-es javítócsomag – Frissítés gomb, Folytatás gomb, hibajavítások, biztonsági rések javítása
Kliensoldali javítások
- A javítási folyamat frissítése, amely megoldja az automatikus frissítési folyamat során tapasztalt problémákat.
- Folytatás gomb hozzáadva. Mikor a játékos megállítja a játszmát, megjelenik egy panel.
Hálózati és ESO javítások
- Változott a játszmalisták funkcionalitása. A lista egyszer jelenik meg a bejelentkezéskor, majd a Frissítés gombbal frissíthető. Az automatikus frissítési funkció megszűnt.
- A Gyors párosítás mostantól csak standard térképeket használ.
- Az anyaország szintje megjelenik a Játék indítása képernyőn.
- A klánjelzések megjelennek a bővebb játékbeállítások képernyőn.
- Javításra került a kláncsevegés megjelenítése.
- Javításra került egy hiba, melynek folytán a visszavonult játékos játékban maradt.
- Eltávolításra került a hiba, melynek folytán a katonai és gazdasági eredmények megoszthatóak voltak.
- Időtúllépés hozzáadásra került a szavazás panelhez.
1.03-as javítócsomag – Gyorsjavítás párosításhoz
Hálózati és ESO javítások
- Javításra került egy hiba, melynek során a játszma megszakadt és minden játékos „Sikertelen csatlakozás” üzenetet kapott, ha két router, amelyek nem tudtak kommunikálni, ugyanahhoz a játszmához csatlakoztak.
1.02-es javítócsomag – Gyorsbillentyűk, nagy térképek és számos hibajavítás
Kliensoldali javítások
- Új gyorsbillentyű-szerkesztő került a játékba.
- Új nagyméretű térképkészlet. Öt új nagy verzió a népszerűbb térképekből.
- Hang lefagyási hiba javítva.
- Hang szaggatási hiba javítva.
- Teljesítménybeli problémák javítva vízi csaták esetén.
- D3D inicializálási hiba javítva.
- Nehezen olvasható automatikus javítócsomag szöveg javítva.
Hálózati és ESO javítások
- Javításra került egy hiba, melynek következtében egy játékos lecsatlakozása megfagyasztotta a játékot.
- Anyaországok váltása játszmabeállítás során visszaállítja minden játékos készenlétét.
- Gyorskeresés mostantól csak a standard térképkészletet használja.
- Javításra került több többszemélyes játékbeli kiskapu.
- Új ESO privát beállítás.
- Több hiba- és felhasználói üzenet frissítve.
- ESO csevegőablakban belépett/kilépett üzenet kikapcsolható.
- Új user.cfg parancsok router és direkt IP problémák esetére. További információkért lásd (angolul): [link]
1.01-es javítócsomag – Néhány hiba és biztonsági rés javítása.
Kliensoldali javítások
- Javítottuk a hibát a parancskezelőben, amelytől lelassult a játszma, ha gépi játékosok is voltak a pályán.
- Javítottuk a hibát, amelytől a hanghatások (és néha a zene is) nem hallatszottak.
- Javítottuk a hibát, amelytől a nem lejátszott párbeszédek miatt egyes hadjárati jelenetek lefagytak.
- Javítottuk a hibát a játszma utáni képernyőn, ahol a játékosok neve szerkeszthető volt.
- Javítottuk a hibát, amelytől minden játékos hallotta a kijátszott anyaországi kártyákhoz tartozó hangot.
- Javítottuk a hibát, amelytől az ESO kapcsolati problémát jelző ablak nem záródott le.
- Javítottuk a hibát, amelytől a kijátszott portugál kártya, a CSAPAT: Korai dragonyosok megakadályozta, hogy egyes civilizációk lovassági elhárító egységeket képezzenek az Iparosodás koráig.
- Javítottuk a hibát, amelytől egyszemélyes hadjáratokban bőségesen elérhetőek voltak a nyersanyagok.
- Javítottuk a hibát, amelytől a fogadó nem tudta elindítani a játszmát, miután a kész játékosok száma lecsökkent.
- Változtattunk a mozgási kódon, hogy javítsuk az egységek reakcióját.
- Változtattunk az alakzatokon, hogy az azonos típusú egységek akkor is megtartsák az alakzatot, ha más típusú egységekkel vannak egy seregben.
Hálózati és ESO javítások
- Javítottunk egy hibát a nem válaszoló játékos ablakban, így az lecsukódik, amint megegyezés született.